T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / MENDERES - Çamönü Naile Karadeniz Ortaokulu

Okul Kurallarımız

ÇAMÖNÜ NAİLE KARADENİZ ORTAOKULU

 

24-10-2018

 


ÖĞRENCİ/VELİ EL KİTABI

Bu kitap, siz öğrencilerimiz ve velilerimiz için, okulumuz hakkında gereksinim duyacağınız tüm bilgileri bulabileceğiniz bir okul el kitabı olması amacıyla hazırlanmıştır. Akademik yılın en verimli şekilde yaşanabilmesi için size sunduğumuz bu bilgiler, sizlerle okul çalışanları arasında iletişim kurulmasını sağlayacaktır. Bu kitapta yer alan bilgilerle ilgili ve diğer tüm sorularınızı yanıtlayarak sizlere yardımcı olmaktan mutluluk duyarız.

OKUL İLETİŞİM BİLGİLERİ

Telefon: 0 232 792 76 34

Adres: Çamönü Köyü Menderes / İZMİR

Web: http://camonunailekaradenizortaokulu.meb.k12.tr

 

Değerli velilerimiz, sevgili öğrencilerimiz sizler için hazırladığımız bu el kitabında açıklanan kurallara uyduğumuz sürece öğrencilerimizin başarısının daha da artacağından eminiz.

DİSİPLİN ANLAYIŞI

Tüm öğrencilerimizin güvenli, sıcak ve özenli bir ortamda eğitim-öğretim görme hakları vardır. Hiçbir öğrenci bir başkasının bu hakkına engel olamaz. Bu nedenle Şehit Hakan İncekar Ortaokulu öğrencileri gerek okul içi, gerekse okul dışı davranış kurallarını uyumlu bir şekilde takip etmekle yükümlüdür. Belirlenen kurallar aşağıda bölümler halinde açıklanmıştır.

OKUL KURALLARIMIZ

  1. Öğrencilerimiz için okulda toplanma saati 8.50 derse başlama saati 9.00 dir.

Velilerimiz evde öğrencilerimiz için gerekli hazırlıkları yapıp(kahvaltı, ders araç gereçlerinin hazırlanması vb.), çocuğu okula zamanında göndermekle sorumludur.

  1. Koridorlarda koşmadan yürünür, gürültü yapılmaz.

  2. Tuvaletler temiz tutulur, musluklar açık bırakılmaz.

  3. Öğretmenlerin ve yöneticilerin uyarıları dikkate alınır.

  4. Okul çevresi temiz tutulur, doğa korunur.

  5. Derslikler ile okuldaki tüm kapalı ve açık alanlar gibi ortak kullanım alanlarında yemek artığı, çöp ve atık bırakılmaz. Öğrenci bunları en yakın çöp kutusuna atmakla yükümlüdür.

  6. Öğrenciler küfür ve argo içeren sözler kullanamazlar, birbirlerine zarar verici harekette bulunmazlar, kavga edemezler, birbirlerine ve öğretmenlerine görgü kuralları içinde hitap ederler.

  7. Öğrenciler okulda yapılan etkinliklere ve törenlere katılmak, bu etkinlikler sırasında görgü kurallarına ve etkinliğin özel kurallarına uygun davranmak zorundadırlar.

  8. Her öğrenci bayrak törenlerinde kendi dersliği için ayrılan yerde düzgün olarak sıra olmak, sessiz olarak komut verilmesini beklemek ve İstiklal Marşı'nı yüksek sesle söylemek zorundadır.

  9. Öğrenciler okula ait malzeme ve diğer okul eşyalarını korumak ve zarar vermemekle yükümlüdürler.

  10. Öğrenciler sınıflarda, fen laboratuarlarında, bilişim sınıfında vb. kendi dersliklerinin dışındaki eğitim ortamlarında, bulundukları yerin özel kurallarına uyarlar.

  11. Ulaşımını servisle yapan öğrenciler servis kurallarına uyarlar.

  12. Öğrenciler okulun belirlenmiş kılık kıyafet kurallarına uyarlar. Okulumuzda serbest kıyafet uygulaması yoktur. Kolye, yüzük, küpe, bilezik vb. aksesuar takmak, kumaş veya deri yelek, okul kıyafetinde öngörülen dışında hırka ve kazak vb. giyilmesi yasaktır. Kız öğrenciler makyaj yapamaz, saçlarını boyatamaz ve oje kullanamazlar.

  13. Öğrenciler sınavda, sınav kurallarına uyarlar.

  14. Öğrenciler okul içinde cep telefonu, tablet, kamera vb. görüntü ve ses kaydeden cihazlar kullanamazlar. Getirenler hakkında cezai işlem uygulanır. Zorunlu durumlarda okula getirilen telefonlar, derse başlamadan önce okul idaresine teslim edilir, teslim edilmeyen telefonlara el konularak daha sonra öğrenci velisine verilir.

  15. Öğrenciler ders araç ve gereçlerinin dışında okula özel eşyalarını getiremezler.

  16. Öğrenci ders günü sonunda sınıfta kitap, defter veya çanta gibi eşyasını bırakamaz.

  17. Okul içerisinde sakız çiğnenmez, kabuklu kuru yemiş yenmez.

  18. Törenlerde ve okul giriş-çıkış saatlerinde, öğrencilerimizin güvenliği için; velilerimiz okul bahçesine girmez, çocuklarını okul dış kapısından bırakır ve alırlar.

  19. Öğrenci velisi, okul idaresinin bilgisi olmadan sınıflara çıkamaz, katlarda dolaşamaz.

  20. Öğrenci velisi, okulla veya öğrenci ile ilgili bir konuda görüşmek için geldiğinde; öncellikle zemin katta bulunan okul idaresine bilgi vermek zorundadır.

  21. Öğrenciler, okul saatleri içinde okul dışına çıkamaz, okula yemek isteyemez veya satıcı çağıramazlar, okul kantini dışında alışveriş yapamazlar.

  22. Okul saatlerinde, bir öğrencinin okuldan ayrılabilmesi için velisinin bizzat okula gelmesi veya dilekçe ile teslim edilecek kişiyi bildirmesi gerekir. Öğrencinin okuldan ayrılmasını gerektirecek durumlarda, mazereti bildiren veli imzalı dilekçenin, sabah okul idaresine teslim edilmesi gerekir.

  23. Öğrenciler okulda bulundukları sırada sağlık nedenlerinden dolayı erken ayrılmaları gerektiğinde, öğrenci velisi sınıf öğretmeni tarafından bilgilendirilir, öğrenci bizzat veliye teslim edilir.

  24. Öğretmenlerimizle görüşecek olan velilerin, görüşme için önceden randevu alması gerekir. Veli - öğretmen görüşmelerinin, öğretmenin nöbetçi olduğu günlerde ve boş olduğu saatlerde yapılması uygundur. Teneffüslerde yapılan ve uzayan görüşmelerin öğretmenin derse girişini engellediğini ve öğrencilerin eğitimini aksattığını unutmayınız.

Not: Acil durumlarda doğrudan görüşülecek öğretmene ulaşarak, o anda görüşme için uygun olup olmadığı öğrenilebilir.

  1. Öğrenciler okula yanıcı, kesici aletler veya patlayıcı vb. maddeler, yasaklanmış yayınlar ve bu nitelikte CD, disket vb. araçlar getiremezler.

  2. Okul Aile Birliği, okul ile aile arasında bütünleşmeyi gerçekleştirmek, veli ve okul arasında iletişimi ve iş birliğini sağlamak, eğitim-öğretimi geliştirici faaliyetleri desteklemek üzere kurulur. Okul Aile Birliğimizin bu faaliyetlerini yürütebilmesi, okulumuzun eğitim-öğretim ortamının geliştirilmesi, daha sağlıklı bir ortamda eğitim yapılabilmesi için velilerimizin bağışlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Okul Aile Birliğimizin doğal üyeleri olan siz değerli velilerimizin bu konudaki hassasiyeti için şimdiden teşekkür ederiz.

  3. Öğrencilerin günlük en az yarım saat kitap okuması çok çok önemlidir.

  4. Çocuğun sağlıklı gelişimi için uyku saatlerinin ve beslenmesinin düzenli ve dengeli olması önemlidir.

Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi

Ödüllendirme ( İlköğretim Kurumları Yönetmeliği)

 

MADDE 51 – (1) Bakanlığa bağlı resmî ve özel ilköğretim kurumlarında öğrencilerin ödüllendirilmesi, davranışlarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik faaliyetler; öğrenci, veli, öğretmen ve yönetici iş birliğinde yürütülür.

(2) Öğrenci davranışlarının kaynağının belirlenmesi için gerektiğinde rehberlik ve araştırma merkezi ve ilgili diğer kurumlarla iş birliği yapılır.

 

Öğrencilerden beklenen davranışlar

 

MADDE 52 – (1) Öğrencilerden;

a) Okula ve derslere düzenli devam etmeleri ve başarılı olmaları,

b) Okul personeline, arkadaşlarına ve çevresindeki kişilere karşı saygılı ve hoşgörülü davranmaları,

c) Doğru sözlü ve dürüst olmaları,

ç) İyi ve nazik tavırlı olmaları,

d) Okulda yapılacak sosyal ve kültürel etkinliklere katılmaları,

e) Kitap okuma alışkanlığını kazanmaları,

f) Çevrenin doğal ve tarihî güzelliklerini, sanat eserlerini korumaları ve onları geliştirmek için katkıda bulunmaları,

g) İyi işler başarmak için çok çalışmaya ve zamana muhtaç olduklarını unutmamaları, geçen zamanın geri gelmeyeceğinin bilincinde olmaları,

ğ) Millet malını, okulunu ve eşyasını kendi öz malı gibi korumaları,

h) Sigara, içki ve diğer bağımlılık yapan maddeleri kullanmamaları ve bu maddelerin kullanıldığı ortamlardan uzak durmaları,

ı) Bilişim araçlarını kişisel, toplumsal ve eğitsel yararlar doğrultusunda kullanmaları,

i) Ülkenin birliğini ve bütünlüğünü bozan bölücü, yıkıcı, siyasi amaçlı etkinliklere katılmamaları, siyasi amaçlı sembol kullanmamaları, bunlarla ilgili amblem, afiş, rozet ve benzerlerini taşımamaları, bulundurmamaları ve dağıtmamaları, siyasi amaçlı davranışlarla okulun huzurunu bozmamaları,

j) Fiziksel, zihinsel ve duygusal güçlerini millet, yurt ve insanlık için yararlı bir şekilde kullanmaları,

k) Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı kalmaları, bunun aksi davranışlarda bulunmamaları,

l) Yasalara, yönetmeliklere ve toplumun etik kurallarına, millî, manevi ve kültürel değerlere uymaları

beklenir.

(2) Uyulması gereken kuralların ve beklenen davranışların; derslerde, törenlerde, toplantılarda, rehberlik çalışmalarında ve her türlü sosyal etkinliklerde öğrencilere kazandırılmasına çalışılır.

(3) Okul yönetimi, yukarıdaki hususlar ve bunlara uyulmaması durumunda ortaokul ve imam-hatip ortaokulu öğrencilerinin karşılaşabilecekleri yaptırım işlemleriyle ilgili olarak kendilerini ve velilerini bilgilendirir.

 

Ödüller ve ödüllerin verilmesi

 

MADDE 53 – (1) İlkokul 4 üncü sınıf ile ortaokul ve imam-hatip ortaokullarının bütün sınıflarında puan ortalaması Türkçe dersinden 55.00, diğer derslerin her birinden 45.00 puandan aşağı olmamak şartı ile tüm derslerin dönem ağırlıklı puan ortalaması 70.00-84.99 olanlar "Teşekkür" EK-6, 85.00 puan ve yukarı olanlar "Takdir" EK-7 belgesi ile ödüllendirilir.

(2) İlköğretim kurumlarının tüm sınıflarında derslerindeki başarı durumuna bakılmaksızın;

a) Ulusal ve uluslararası yarışmalara katılarak ilk beş dereceye giren,

b) Çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerde üstün başarı gösteren öğrenciler "İftihar Belgesi" EK-8 ile ödüllendirilir.

c) İftihar Belgesi, ilkokullarda sınıf öğretmeninin teklifi ve okul yönetiminin kararı doğrultusunda, ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında ise öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunca verilir.

ç) İftihar Belgesi, e-Okul sisteminin ilgili bölümüne işlenir. İlkokullarda okul yönetiminin olur tarih ve sayısı, ortaokullarda ise Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulunun toplantı tarih ve karar numarası belgenin tarih ve numarası olarak kabul edilir.

(3) İftihar Belgesiyle ödüllendirilenler, özel olarak yapılacak bir toplantı veya törende diğer öğrencilere duyurulur. Bu öğrencilerin adları ve fotoğrafları okulun internet sayfasında yayınlanır ve uygun bir yere asılır. Teşekkür ve Takdir Belgesiyle ödüllendirilenlerin belgeleri, sınıf veya şube rehber öğretmeni tarafından karne ile birlikte öğrencilere verilir.

 

Öğrencilerin olumsuz davranışları ve uygulanacak yaptırımlar

 

MADDE 54 – (1) Ortaokul ve imam-hatip ortaokulu öğrencilerine, olumsuz davranışlarının özelliğine göre uyarma, kınama ve okul değiştirme yaptırımlarından biri uygulanır.

(2) Yaptırımların uygulanmasındaki amaç caydırıcı olması, toplum düzeninin korunması, öğrencinin yaptığı olumsuz davranışlarının farkına vararak bu davranışlarının olumlu yönde düzeltilmesini sağlamaktır.

Yaptırım gerektiren davranışlar

MADDE 55 – (1) Yaptırım gerektiren davranışlar aşağıda belirtilmiştir.

a) Uyarma yaptırımını gerektiren davranışlar:

1) Derse ve diğer etkinliklere vaktinde gelmemek ve geçerli bir neden olmaksızın bu davranışı tekrar etmek,

2) Okula özürsüz devamsızlığını, özür bildirim formu ya da raporla belgelendirmemek, bunu alışkanlık hâline getirmek, okul yönetimi tarafından verilen izin süresini özürsüz uzatmak,

3) Yatılı bölge ortaokullarında öğrenci dolaplarını amacı dışında kullanmak, yasaklanmış malzemeyi dolapta bulundurmak ve yönetime bilgi vermeden dolabını başka arkadaşına devretmek,

4) Okula, yönetimce yasaklanmış malzeme getirmek ve bunları kullanmak,

5) Yalan söylemek,

6) Duvarları, sıraları ve okul çevresini kirletmek,

7) Görgü kurallarına uymamak,

8) Okul kütüphanesinden veya laboratuvarlardan aldığı kitap, araç, gereç ve malzemeyi zamanında teslim etmemek veya geri vermemek,

9) Derslerde cep telefonunu açık bulundurmak.

b) Kınama yaptırımını gerektiren davranışlar:

1) Yöneticilere, öğretmenlere, görevlilere ve arkadaşlarına kaba ve saygısız davranmak,

2) Okulun kurallarını dikkate almayarak kuralları ve ders ortamını bozmak, ders ve ders dışı etkinliklerin yapılmasını engellemek,

3) Okul yönetimini yanlış bilgilendirmek, yalan söylemeyi alışkanlık hâline getirmek,

4) Okulda bulunduğu hâlde törenlere özürsüz olarak katılmamak ve törenlerde uygun olmayan davranışlarda bulunmak,

5) Okulda ya da okul dışında sigara içmek,

6) Resmî evrakta değişiklik yapmak,

7) Okulda kavga etmek,

8) Okul içinde izinsiz görüntü ve ses kaydetmek,

9) Başkasının malını haberi olmadan almak,

10) Okulun ve öğrencilerin eşya, araç ve gerecine kasıtlı olarak zarar vermek,

11) Dersin veya ders dışı faaliyetlerin akışını ve düzenini bozacak davranışlarda bulunmak,

12) Okul ile ilgili mekân ve malzemeyi izinsiz ve eğitimin amaçları dışında kullanmak,

13) Yatılı bölge ortaokullarında, izinsiz olarak okulu terk etmek ve gece dışarıda kalmak,

14) Sınavda kopya çekmek veya kopya vermek.

 

 

c) Okul Değiştirme yaptırımını gerektiren davranışlar:

1) Anayasanın başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayalı millî, demokratik, lâik, sosyal ve hukuk devleti niteliklerine aykırı davranışlarda bulunmak veya başkalarını da bu tür davranışlara zorlamak,

2) Sarkıntılık, hakaret, iftira, tehdit ve taciz etmek veya başkalarını bu gibi davranışlara kışkırtmak,

3) Okula yaralayıcı, öldürücü aletler getirmek ve bunları bulundurmak,

4) Okul ve çevresinde kasıtlı olarak yangın çıkarmak,

5) Okul ile ilgili mekân ve malzemeyi izinsiz ve eğitim amaçları dışında kullanmayı alışkanlık hâline getirmek,

6) Okul içinde ve dışında; siyasi parti ve sendikaların propagandasını yapmak ve bunlarla ilgili eylemlere katılmak,

7) Herhangi bir kurum ve örgüt adına yardım ve para toplamak,

8) Kişi veya grupları dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce ve inançlarına göre ayırmak, kınamak, kötülemek ve bu tür eylemlere katılmak,

9) Başkasının malına zarar vermek, haberi olmadan almayı alışkanlık hâline getirmek,

10) Okulun bina, eklenti ve donanımlarını, taşınır ve taşınmaz mallarını kasıtlı olarak tahrip etmeyi alışkanlık hâline getirmek,

11) Okula, derslere, sınavlara girilmesine, derslerin ve sınavların sağlıklı yapılmasına engel olmak,

12) Okul içinde ve dışında okul yöneticilerine, öğretmenlere ve diğer personele ve arkadaşlarına şiddet uygulamak ve saldırıda bulunmak, bu gibi hareketleri düzenlemek veya kışkırtmak,

13) Yatılı bölge ortaokullarında, gece izinsiz olarak dışarıda kalmayı alışkanlık hâline getirmek,

14) Okul ile ilişiği olmayan kişileri okulda veya okula ait yerlerde barındırmak,

15) Kendi yerine başkasının sınava girmesini sağlamak, başkasının yerine sınava girmek,

16) Alkol veya bağımlılık yapan maddeleri kullanmak veya başkalarını kullanmaya teşvik etmek,

17) Kılık ve kıyafetle ilgili kurallara uymamakta ısrar etm

Okulumuzda disiplin sisteminin oluşturulmasında ve uygulamasında 5 öğe tamamlanır.

  1. Güvenlik

  2. Saygı

  3. Sağlık

  4. Sorumluluk

  5. Çalışkanlık

ÖĞRENCİNİN SORUMLULUKLARI

Öğrenci,

  • · Ödev yapmayı temel görev olarak benimsemelidir.

  • · Ödevini mutlaka kendi yapmalı, bir başkasının çalışmasını kendi ödevi olarak kullanmamalıdır.

  • · Zamanını iyi ayarlamalı, ödevini zamanında tamamlamalı ve teslim etmelidir.

  • · Araştırma ödevlerinde mutlaka kullandığı kaynakları belirtmelidir.

  • · Tüm ders konuları günlük hayatla bağlantılı olduğundan, gazete okuyarak, haber dinleyerek, belgesel izleyerek, gözlemleyerek, deneyerek, güncel olayları takip etmenin temel görevi olduğunu bilmelidir.

 

Örnek Davranışlar

1. Saygılı olmak
2. Güvenli olmak
3. Sorumlu olmak
4. Nazik olmak
5. Dayanışmacı olmak
6. Çalışkan olmak

 

Olumsuz davranışlar:

1. Rahatsız etmek

2. Dayanışmadan uzak durmak

3. Zamanı boşa harcamak

4. Okul binası içinde koşmak

5. Öğretmen ve arkadaşların sözünü kesmek

6. Saygısız davranmak

7. Dikkatsizce iş yapmak

8. Sınıfta bağırmak

9. Küfür etmek

10. Kavga Etmek

11. Okula tehlikeli alet getirmek

12. Saldırganlık

13. Şiddet göstermek

 

Altın Kurallar:

1) Sınıfta veya öğretmenle konuşmak için parmak kaldırırım.

 

2) Derste alçak sesle konuşurum.

 

3) Konuşan birinin sözünü asla kesmem.

 

4) Bir şeyi ödünç almak için izin isterim.

 

5) Sınıfın özel eşyalarını korurum.

 

6) Başka öğrencilerin özel eşyalarını korurum.

 

7) Diğer öğrencilerin güvenli ve huzurlu çalışmalarına yardımcı olurum.

 

8) Çalışma alanımı temiz bırakırım.

 

9) Okul içinde koşmam.

 

10) Okulda alçak sesle konuşurum.

 

11) Öğretmenlerimin açıklamalarını takip ederim

 

Okulda Hastalık:

Okulda kendimizi hasta hissedersek bu durumu sınıf öğretmenimize veya nöbetçi öğretmene bildiririz. Kendi sağlığımızı ve sınıf arkadaşlarımızın sağlığını korumak amacıyla evde hastalandığımızda, okula gelmeyiz. Hastalık sebebiyle okula gelmezsek velimiz, durumu sorumlu müdür yardımcısına bildirir. Varsa raporumuzu velimiz aracılığıyla en kısa zamanda sorumlu müdür yardımcısına iletiriz.

 

OKULUMUZUN SABAHÇI DERSE

GİRİŞ ÇIKIŞ SAATLERİ ÇİZELGESİ

DERSLER

 

GİRİŞ

ÇIKIŞ

HAZIRLIK

 

08:50

 

1.DERS

 

09:00

09:40

2.DERS

 

10:00

10:40

3.DERS

 

10:55

11:35

4.DERS

 

11:50

12:30

Öğle Paydosu

 

 

 

5.DERS

 

13:15

13:55

6.DERS

 

14:10

14:50

7.DERS

 

15:05

15:45

 

Değerli Velilerimiz, Sevgili Öğrenciler,

 

Yeni bir ders yılına merhaba demenin sevincini yaşıyoruz.

 

Özenle hazırladığımız bu el kitabı yapacağımız bütün çalışmalarda sizlere rehberlik edecektir. Okul kurallarımız, zaman çizelgemiz, iş takvimimiz kitapçıkta ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Sizlerden isteğimiz, bu yol haritasına uymanızdır.

 

Mezun ettiğimiz öğrencilerimizi arzuladıkları ortaöğretim kurumlarına yerleştirmek istiyoruz. Tabii çocuklarımızın gerek sportif alanlarda gerekse sosyal ve kültürel konularda kendilerini geliştirmelerini önemsiyoruz. Yıl içerisinde pek çok yarışma, gezi, etkinlik planlanacaktır. Öğrencilerimizin bütün bu faaliyetlere katılımı; onların kendilerini geliştirmelerinde, ilerleyen yıllarda toplum içerisinde söz sahibi bireyler olmaları için kişiliklerini güçlü kılmalarında mihenk taşı olacaktır. Öğrencilerimizin duyuruları takip etmeleri, velilerimizin ise onları bu konularda teşvik etmeleri önemlidir.

 

Değerli Velilerimiz,

 

Bizler eğitimciler olarak her zaman öğrencilerimizin yanındayız, tek amacımız onların her yönüyle sağlam bir eğitim almaları ve kendilerini geliştirmiş olarak bir ortaöğretim kurumuna yerleşmeleri. Bu iyi niyetimizin farkında olarak bizime işbirliği yapmanız çocuklarımızın başarısını artıracaktır.

Çocuklarımız okuldan döndüklerinde onlara mutlaka zaman ayırın, "Günün nasıl geçti?" sorusunu onlara yöneltmeyi ihmal etmeyin. Ve şube rehber öğretmeni başta olmak üzere okulla irtibatta kalın.

 

 

İsa ÇETİN

 

Okul Müdürü

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.10.2018 - Güncelleme: 23.10.2023 13:01 - Görüntülenme: 929
  Beğen | 0  kişi beğendi